חוזים והסכמים מסחריים

מהו "הסכם מסחרי"?

"הסכם מסחרי" הוא בעצם כל סוג של חוזה הנערך בין צדדים שונים בעולם העסקי מתוך קשת רחבה של נושאים רבים ומגוונים. בין שמדובר בהתקשרות בין שני עסקים שונים, בין עסק ללקוחותיו, בין ספק לצורך שירות וכדומה, הצדדים יערכו התקשרות ביניהם, ורצוי שההתקשרות העסקית תיעשה על הצד הטוב ביותר.

התקשרות שכזו תגדיר באמצעות חוזה את הזכויות והחובות של כל צד, וכן את חלוקת הסיכונים בין הצדדים המתחייבים זה כלפי זה. ההתקשרות החוזית תהיה אבן הדרך הראשונה לדרך המשותפת שהצדדים החליטו לצעוד בה יחד והיא זו שתקבע, תעצב ותגדיר את העתיד לבוא בכל הנוגע לפעילות הצדדים. מכאן, שהתקשרות זו הינה בעלת חשיבות גבוהה מאד ויש לבצעה באופן שקול ומעמיק.

בין סוגי ההכסמים המסחריים: הסכם בעלי מניות / הסכם מייסדים, הסכם שותפות, הסכם מכר מיטליטלין, הסכם מכר/שכירות נדל"ן מסחרי, הסכם מתן שירותים, הסכם הלוואה / מימון, הסכם סודיות, הסכם זכיינות, ועוד.

 

חשיבות ההסכם המסחרי

ניסוח הסכם מסחרי דורש הכרה והבנה של העולם העסקי על היבטיו השונים, תוך הסתכלות רחבה ומעמיקה הצופה את פני העתיד ולוקחת בחשבון סט שלם של התרחשויות אפשריות ומקרים שונים מהם נעדיף להימנע. לכן, ניסיון והכרה מקרוב של עולם העסקים מהווים יתרון עצום לצורך ניסוח הסכמים מעין אלו.

הזמן והמשאבים המושקעים בחשיבה ובחינה עמוקה של כלל היבטי החוזה המסחרי עשויים להיות רבים, אולם הם שיאפשרו ניסוחו של הסכם שיספק את ההגנות הדרושות ויימנע השלכות עתידיות קשות ואף מחלוקות שונות, שברוב המקרים תהיינה סמויות מן העין מבעוד מועד.

תחומי עיסוק נוספים

עסקאות מכר
פרטיות

קרא עוד >

עסקאות מכר
פרטיות

קרא עוד >

התחדשות עירונית

קרא עוד >

קרקעות
ועסקאות קומבינציה

קרא עוד >

ייצוג קבלנים
ויזמים

קרא עוד >

מידע מקצועי נוסף

פינוי בינוי – מדריך מקוצר

המונח "פינוי בינוי" הלך וצבר יותר ויותר פופולריות בקרב הציבור בשנים האחרונות, לצד מושגים נוספים מעולם ההתחדשות העירונית כמו "תמ"א 38" ועוד. לא בכדי פרויקטים

קרא עוד

על חשיבותו של שטר המכר

שטר המכר הוא זה שמקנה את התוקף הקנייני לעסקה והופך את הזכות העומדת לקונה, מזכות חוזית לזכות בעלות – זכות קניינית שמעמדה חזק יותר. עסקה

קרא עוד